Przejdź do treści

MŁODY EINSTEIN 2026

PROJEKT EDUKACYJNY

Międzyszkolny Konkurs Matematyczno-Przyrodniczy

„Młody Einstein”

Szkoła Podstawowa nr 21 w Poznaniu

  1. Adresaci projektu: Uczniowie klas ósmych szkół podstawowych
  2. Termin realizacji: 27 stycznia 2026 r., godzina 11:00
  3. Miejsce realizacji: Szkoła Podstawowa nr 21, ul Łozowa 77, Poznań.
  4. Opis projektu:
    Projekt polega na organizacji międzyszkolnego konkursu o charakterze
    matematyczno-przyrodniczym, skierowanego do uczniów klas ósmych.
    Celem konkursu jest integracja uczniów różnych szkół, popularyzacja nauk
    ścisłych i przyrodniczych oraz rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
    i współpracy zespołowej. Uczestnicy będą brać udział w wyjątkowych
    zmaganiach w zakresie matematyki, fizyki, chemii, biologii i geografii,
    rozwiązując zadania problemowe, wykonując doświadczenia oraz
    prezentując wyniki we wskazanej formie.
  5. Cele projektu:
    Cele główne:
     Popularyzowanie wiedzy matematycznej i przyrodniczej wśród
    uczniów klas ósmych.
     Przedstawienie nauk ścisłych w ciekawej, praktycznej formie.

 Integracja uczniów szkół podstawowych poprzez wspólną rywalizację
i współpracę.
Cele szczegółowe:
 Rozwijanie umiejętności logicznego i twórczego myślenia.
 Uczenie pracy zespołowej i komunikacji w grupie.
 Korelacja wiedzy z różnych dziedzin nauk przyrodniczych.
 Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce, poprzez doświadczenia
i eksperymenty.
 Rozwijanie zainteresowań naukami ścisłymi.

  1. Metody realizacji:
     Metody aktywizujące – np. gry dydaktyczne, zadania problemowe.
     Burza mózgów – wspólne poszukiwanie rozwiązań zadań.
     Praca w grupach – współpraca w zespole w celu wykonania zadań
    konkursowych.
     Doświadczenia uczniowskie – samodzielne eksperymenty
    i obserwacje.
     Praca z filmem i tekstem – analiza krótkich materiałów
    przyrodniczych lub popularnonaukowych.
     Rywalizacja międzyszkolna – konkurs w formie turnieju
    drużynowego.
  2. Formy realizacji:

 W konkursie biorą udział dwuosobowe reprezentacje szkół (uczniowie
klas ósmych).

 Uczestnicy rozwiązują zadania interdyscyplinarne obejmujące
matematykę, fizykę, chemię, biologię i geografię.
 Zadania mają charakter praktyczny i problemowy, wymagają
współpracy, logicznego myślenia oraz wykorzystania wiedzy
w praktyce.
 Część konkursu ma formę testu wiedzy oraz zadań
eksperymentalnych (np. doświadczenia, obliczenia, analiza danych).
 Każdą drużynę wspiera szkolna publiczność, która obserwuje
zmagania, kibicuje swoim reprezentantom oraz uczestniczy
w dodatkowych quizach i mini konkursach organizowanych
w przerwach między etapami.
 Jednym z elementów konkursu liczonym do rywalizacji szkolnej
jest przygotowanie krótkiej scenki, rapu, wiersza lub piosenki
poświęconej wybranemu wynalazkowi. Prezentacja powinna
ukazywać historię jego powstania, znaczenie i wpływ na
współczesny świat. Materiał może przygotować i zaprezentować
grupa uczniów towarzysząca drużynie konkursowej. Forma
artystyczna jest dowolna – liczy się pomysłowość, przekaz
i walory edukacyjne.
 Po zakończeniu wszystkich etapów następuje podsumowanie
wyników, wręczenie dyplomów i nagród dla najlepszych drużyn oraz
podziękowania dla uczestników, nauczycieli i szkół biorących udział
w przedsięwzięciu.

  1. Informacje dodatkowe:

Prosimy o potwierdzenie przyjęcia zaproszenia i udziału
w konkursie do dnia 15.12.2025r. telefonicznie do
sekretariatu szkoły tel. 618 32 08 22.
Dla wszystkich reprezentantów szkół przewidujemy
nagrody.

Serdecznie zapraszamy do edukacji przez
zabawę
Szkolni Koordynatorzy:
Anna Pękala, Magdalena Andrzejewska, Małgorzata Zwierzyńska, Elżbieta
Sikora.

 

Przejdź do treści